Een merk om trots op te zijn

Een merk om trots op te zijn

In 2014 lanceerde Smurfit Kappa een nieuwe wereldwijde merkstrategie onder de titel ‘Open the future’. De campagne expliciteert SK’s toewijding aan de groei van haar klanten en richt zich met deze boodschap ook in de eerste plaats naar deze klanten en naar potentiële nieuwe klanten. De nieuwe branding wordt ondersteund door een aantal nieuwe klantenservice- en innovatieprogramma’s, en uit zich in herkenbare, fraaie campagnebeelden en promomateriaal.

De nieuwe branding van SK appelleert echter ook nadrukkelijk aan de eigen medewerkers. De campagne expliciteert de waarden en identiteit van het bedrijf, en vergemakkelijkt zo herkenning en vereenzelviging. Medewerkers associëren zich makkelijker met het ‘open the future’-verhaal, de mooie dekzeilen op de vrachtwagens en het knappe promomateriaal dan met louter de naam van het bedrijf.

 

“We betrekken onze mensen bij de nieuwe branding. Op de affiches prijken echte medewerkers van de vestiging. Dat maakt hen natuurlijk trots.”

Harry Kerkhofs, HR Manager SK Turnhout.

 

De positieve associatie en zelfs trots worden verder in de hand gewerkt door onder hetzelfde campagnebeeld ook posters te verspreiden waarop arbeiders uit de vestiging de ‘Open the future’-waarden hertalen in hun concrete bijdrage. Deze affiches moedigen respect voor de bedrijfswaarden aan, maar benadrukken ook de eigen inbreng die medewerkers inderdaad in het grotere verhaal hebben. Sterke merken hebben dus niet alleen hun nut voor externe communicatie. Ze vormen een ideale kapstok om fierheid, betrokkenheid en intrinsieke motivatie bij de eigen medewerkers aan te wakkeren.

Meer info?

 

Neem contact op met Femke Cornelissen

COPYRIGHT © | ALL RIGHTS RESERVED

Last modification: 25/10/2017